Δευτέρα, 5 Μαρτίου 2012

The Boys from Brazil (1978)

   Ένας γερασμένος κυνηγός ναζί (Laurence Olivier) ανακαλύπτει μια συνομωσία με πρωταγωνιστές τον διαβόητο Dr.J.Mengele (Gregory Peck) και μια ομάδα ναζί καθαρμάτων,που έχουν στόχο την επανεκκίνηση του τρίτου Ραιχ.Ο Franklin J. Schaffner μεταφέρει σε φίλμ το ομώνυμο μυθιστόρημα του Ira Levin .
   Ο σκηνοθέτης του Πλανήτη των Πιθήκων και του Πεταλούδα, ο συγγραφέας του μωρού της Ρόζμαρι,ο G.Peck,o Sir L.Olivier,o James Mason και ο Μαχόνυ από το Police Academy (!),όλοι μαζί σε ένα συνομωσιολογικό θρίλερ με ναζί.Τι άλλο να ζητήσει κανείς.
   Τα Παιδιά από τη Βραζιλία ανήκουν στην κατηγορία των ταινιών που η μυθοπλασία τους τέμνεται με την Ιστορία,με αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό και την εμπλοκή του θεατή στο δράμα  τους.Αυτό που κανονικά θα ξένιζε το κοινό σε οποιαδήποτε αλλη περίπτωση,εδώ φαίνεται να λειτουργεί και με το παραπάνω κι ο λόγος είναι μάλλον απλός:όλα μπορεί να τα περιμένει κανείς απο τους ναζί.Οι όποιες επιστημονικές και ιστορικές ανακρίβειες της ταινίας καμουφλάρονται εύκολα κάτω απο τις φοβερές ερμηνείες τριών ιερών τεράτων της υποκριτικής.Οι τρείς (μακαρίτες) πρωταγωνιστές είναι το βασικό ατού της ταινίας.Κοιτώντας πιό προσεκτικά όμως το μύθο του Boys from Brasil ο θεατής θα παρατηρήσει πως ο χρόνος φέρθηκε καλά στο έργο αυτό.Πρώην ναζί εγκληματίες πολέμου που ζούν ανενόχλητοι στην Λ.Αμερική;Σιγά τα νέα,αυτό ήταν ήδη γνωστό πολύ πρίν γραφτεί η νουβέλα του Levin. H ανατριχιαστική τροπή που παίρνει όμως η πλοκή του έργου στη δέυτερη πράξη του, όσο απίστευτη κι αν φαντάζει,ιστορικά επαληθεύεται κατα κάποιο τρόπο.Ο πραγματικός Dr.Mengele (που όπως αποδείχθηκε ήταν ζωντανός τον καιρό που βγήκε η ταινία και ίσως την είδε) φαίνεται πως είχε παρεμφερή ατζέντα με αυτή του μυθοπλαστικού Mengele,τον οποίο τόσο έξοχα αποδίδει ο Peck.Ο γιατρός του Άουσβιτς που έμεινε στην Ιστορία με το προσωνύμιο "Angel of Death" δεν έκανε τουρισμό στη Λ.Αμερική,άλλα όπως όλα δείχνουν συνέχισε τα νοσηρά πειράματα που διεξήγαγε στα στρατόπεδα συγκέντρωσης.Αυτή η-εκ των υστέρων-διαστάυρωση μυθοπλασίας και πραγματικότητας είναι αυτό που δίνει το κάτι παραπάνω στην κάπως άτολμη σκηνοθετικά ταινία του Schaffner.
  Στα αρνητικά της ταινίας κατατάσσονται το βαμμένο κορακί μαλλί και μουστάκι του Peck και η σχεδόν γελοία σκηνή πάλης λιγο πρίν το φινάλε μεταξύ του Mengele και του χαρακτήρα που υποδύεται ο Olivier.Μοιάζει με καυγάς μπαρμπάδων σε κ.α.π.η.,αλλά ευτυχώς δε χαλάει και τόσο την ταινία.

1 σχόλιο:

  1. o monos mpatsos pou aksize htan o Mahony...
    mpatsoi gourounia dolofonoi
    xaxaxaxaxaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή