Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2011

The Woman (2011)

  Ο Chris Cleek (Sean Bridgers) ευυπόληπτος δικηγόρος και καταπιεστικός οικογενειάρχης,παρουσιάζει σε σύζυγο (Angela Bettis) και τέκνα το επόμενο οικογενειακό τους project: να εκπολιτίσουν μια βίαιη και ακοινώνητη γυναίκα-αγρίμμι (Pollyanna McIntosh) που ο Chris συνάντησε στο δάσος, σε σχεδόν πρωτόγονη  κατάσταση,όπου και την αιχμαλώτησε.Ο Lucky McKee σκηνοθετεί και συνυπογράφει το σενάριο.
   Η Γυναίκα είναι η τελευταία επιζήσασα της αιμοβόρας φυλής αγρίων που το κοινό γνώρισε στο Offspring (2009) .Το The Woman μπορεί να συγγενέυει με το Οffspring,αλλά ευτυχώς απέχει πολύ απο το απογοητευτικό ξαδερφάκι του.Η τελευταία ταινία του L.Mckee είναι ένα μίγμα σκηνοθετικών τεχνικών που μπορεί να κουράσει κάποιους, αλλά και να συνεπάρει άλλους.Δεν ήταν η σκηνοθετική σύγχυση του The Woman όμως που έκανε τους θεατές να φύγουν στη μέση της ταινίας, στη πρεμιέρα της στο φετινό Sundance.Ούτε η κακή χρήση της (κακής) μουσικής που στερεί σε μερικά σημεία την ατμόσφαιρα από τη ταινία έφταιγε.Ούτε η βία (ψυχολογική ή σωματική) ήταν η αιτία που το Τhe Woman έλαβε τόση αρνητική δημοσιότητα...
   Ο λόγος για τον οποίο μερίδα κοινού και κριτικών στόλισαν τη ταινία με τόσο αρνητικά σχόλια είναι απλός:το The Woman είναι μάλλον η πιο μισογύνικη ταινία που υπήρξε ποτέ (ω ναι! πιο μισογύνικη και από το Cannibal Holocaust ).Οι γυναίκες τις ταινίας καταπιέζονται και κακοποιούνται με ποικίλους τρόπους από μια αυταρχική φιγουρα τύπου "πατέρας-τέρας" του οποίου τα χνάρια δείχνει να ακολουθεί ο μικρός του γιός.Κάτω από την επιφάνεια του φυσιολογικού σπιτικού κρύβεται μια ακραία δυσλειτουργική οικογένεια γεμάτη ντροπή,ενοχές και μυστικά.Το νοσηρό οικογενειακό περιβάλλον θα κλονιστεί περισσότερο με το ερχομό της Γυναίκας, οι οποία θα συσχετιστεί διαφορετικά με το κάθε μέλος της οικογένειας.H πρωτόγονη φύση της αιχμάλωτης Γυναίκας θα ξυπνήσει σκέψεις,ένστικτα και συναισθήματα πρωτόγνωρα και οι ήρωες της ταινίας θα παραδωθουν σε αυτά με ανεξέλεγκτες συνέπειες.
    Το μόνο αντίδοτο ίσως στο μισογυνισμό της ταινίας φαίνεται να είναι το φεμινιστικό κρεσέντο εκδικησης της ηρωίδας στο φινάλε της .Bέβαια ο θεατής είναι αυτός που θα κληθεί να βγάλει τα τελικά συμπεράσματα.Η αλήθεια είναι όμως ότι ο Mckee είχε πολλές ευκαιρίες να λυτρώσει τις ηρωίδες του (Γυναίκα,σύζυγος,μεγάλη κόρη,δασκάλα),να τιμωρήσει τους δυνάστες τους (πατέρας,γιός) και να καθαρίσει τη συνείδηση του,αλλά αντί να κάνει αυτό επιλέγει να κορυφώσει αυτό το horror διαμαντάκι με ένα αιματοβαμμένο και αινιγματικό φινάλε.Τόσο αιματοβαμμένο που θυμίζει τις παλιές δόξες του είδους.Το The Whoman με την ωμή του δύναμη και τη κακή φήμη που το ακολουθεί θα ικανοποιήσει το horror κοινό.Οι υπόλοιποι (και κυρίως οι υπόλοιπες) θα πάρουν ρίσκο βλέποντας το.

3 σχόλια:

  1. Πρέπει να δω το "Offspring" για να δω κι αυτήν; Διότι αυτή παρουσιάζει ενδιαφέρον, ενώ το "Offspring" δεν με ψήνει για να το δω.

    Κάτι άσχετο: Είδα εχθές το "Triangle (2009)" και μου άρεσε πολύ. Αν δεν το έχεις δει στο προτείνω. Πρόκειται για ένα διαμαντάκι με πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μη μπεις στο κόπο για το Offspring,δεν αξίζει και δε χρειάζεται (εγώ το έκλεισα στο μισάωρο).Απ'οτι είδα στο blog σου εχεις ασχοληθεί και εσύ με τον McKee με αφορμή το Μay.Θα το τσεκάρω μαζί με το Triangle με τη πρώτη ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ούτε καν το είχα προσέξει ότι το "The Woman" ήταν από τον σκηνοθέτη του "May". Με έπιασες αδιάβαστο!

    Και οι δυο ταινίες πιστεύω ότι αξίζει να τις δεις, η κάθε μία για τον δικό της λόγο. Δηλαδή, νομίζω, ότι έχουν κάτι να σου προσφέρουν. ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή